vrijdag 9 april 2010

Creatieve kerels


De man op bovenstaande foto, die zo vlijtig aan het letteren is, heet Leo. Hij is een van onze vijf gewaardeerde medewerkers van de Technische Dienst. Een kwintet dat het Maritiem Museum drijvende houdt.
In mijn vorige werk als educator in Diergaarde Blijdorp, had ik ook een Leo. Die Leo heette Henk en was – stom toevallig – de broer van de Leo op de foto. Leo en Henk zijn kerels met totaal verschillende karakters, maar een ding hebben ze gemeen: een ongekende creativiteit. Om maar iets te noemen: Henk drumt in een noisy popbandje en is - naast zijn werk als decorateur in Blijdorp - vrij kunstenaar. Leo speelt trompet, weet werkelijk alles (maar dan ook alles!) over moderne klassieke muziek en is in zijn vrije tijd decorateur. Beide heren delen uiteraard dezelfde ouders, maar ook eenzelfde leerschool: het oer-Rotterdamse decoratiebedrijf Atelier Leo Mineur.

En natuurlijk kun je op beide heren bouwen. Dat gold vroeger in Blijdorp voor Henk, maar nu in het museum ook voor Leo. Ik wilde een mooi kast voor de informatiemapjes bij de les Ranking History. Nou, die heb ik gekregen. De technische collega’s timmerden een prachtige kast in elkaar en Leo schilderde ‘m op tot luxe kabinet.

Eigenlijk gun ik iedereen een Leo… of een Henk natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten