donderdag 11 maart 2010

Elvis doet leven


Afgelopen Museumnacht werd het Maritiem Museum overlopen door meer dan 7000 enthousiaste bezoekers. Het programma was er dan ook naar: in de centrale hal werd Elvis gereanimeerd door René Shuman; Bollywood-danseressen trokken het publiek massaal de dansvloer op; het spookorkest van de Titanic speelde in blacklight; er was een kennisquiz in de bibliotheek; en gokverslaafden (in spe) boden we een cursus pokeren aan.

Opvallend was de enorme hoeveelheid jongeren. Zoals u weet koesteren wij onze oudere bezoekers, maar tijdens zo’n Museumnacht valt niet te ontkennen dat de gemiddelde leeftijd omlaag keldert. Wel grappig, al dat hippe volk. Toch wil ik via dit blog een hoogbejaarde heer uitroepen tot “Bezoeker van de Nacht”. Hij staat hierboven, ietwat vaag (met dank aan mijn telefoon), afgebeeld, maar in ieder geval is de foto authentiek! Ik kon dit plaatje schieten nadat zijn dochter – ook minstens vijftig plus – mij enigszins beschonken aanklampte. Dat was tijdens het derde optreden van René Shuman, zo’n beetje toen hij Blue Suede Shoes speelde.

“U heeft zeker mijn vader wel gezien!”, riep ze in mijn oor: “89 jaar! En toch nog aan het jiven!”

En inderdaad, vlakbij de balustrade zag ik een ietwat houterig dansende opa die in opperbeste stemming heupwiegde op de maat van wijlen The King. Wat een vitaliteit! Daar konden de meeste jongeren een puntje aan zuigen. Helaas heb ik verzuimd zijn naam te vragen. Dus als u uw vader hierin herkent, laat mij dat dan even weten…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten