vrijdag 19 maart 2010

Ons kent ons


Deze week heb ik het druk met de laatste loodjes voor Ranking History, het lesprogramma bij Geen Zee te Hoog. De twintig mappen met achtergrondinformatie zijn geschreven, de kinderverhalen geïllustreerd en de hilarische instructiefilm (binnenkort op de website van het MMR) is geschoten. 1 april moet alles zo’n beetje gereed zijn. Daarom heb ik voor aanstaande dinsdag een klas geronseld om de les te testen: groep 8 van basisschool ’t Ambacht uit Vlaardingen…

Vlaardingen?

Ja inderdaad: Vlaardingen. Niks menselijks is mij vreemd. Ik kan natuurlijk de wetenschappelijke schijn ophouden, maar in de praktijk realiseert iedereen zijn projecten door beroep te doen op z’n eigen netwerk. Ook ik dus. Dat regelt net iets makkelijker en geloof me: zo gaat dat in elk bedrijf.

Waarom ’t Ambacht? Tja, dat is dus gewoon de school (maar niet de groep) van mijn dochter. En ik heb meer op te biechten: al het lesmateriaal voor Ranking History werd doorgelezen door een enthousiaste leerkracht (de vrouw van ons Hoofd Collecties) van het Groen van Prinsterer Lyceum in Vlaardingen (mijn voormalige Middelbare School); mijn oude meester uit de vierde klas checkte alle kinderverhalen; en voor de “reclamefoto’s” heb ik dankbaar gebruik gemaakt van mijn puberende zoon en zijn stoere vrienden (zie foto).

Dit jaar zijn we van plan om voor ons museum klankbordgroepen op te zetten. Leerkrachten, bezoekers en misschien zelfs kinderen mogen ons dan helpen bij de ontwikkeling van nieuwe programma’s. Ik beloof hierbij plechtig dat we voor dat doel meer neutrale deelnemers zullen uitkiezen (maar sluit een geringe dosis nepotisme niet op voorhand uit).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten