vrijdag 5 maart 2010

Room with a View


Heb ik al verteld over mijn uitzicht? Ons museum ligt in het centrum van de stad, aan het drukke kruispunt van de Blaak met de Coolsingel. Zodoende ben ik ongevraagd op de hoogte van alle gebeurtenissen in hartje Rotterdam. Onlangs passeerde nog een of andere militaire taptoe en deze zomer mag ik me verheugen op het peloton van de Tour de France. Afgelopen dinsdag was het ook raak. Ik zat net een week achterstallige e-mail weg te werken toen buiten het metalige geluid van een megafoon klonk. De boodschap was iets als:

“Krllglogrh AOW geroel ihef jgeokf ogoee!” (4x)

Het bleek een protesttocht van de FNV te zijn. Geen idee wat de menigte precies probeerde te vertellen, maar kennelijk was verhoging van de AOW-leeftijd het thema. Dat zag men niet zitten. Het betrof voornamelijk oudere heren die zich voor de gelegenheid hadden uitgedost in pijnlijk gele t-shirts.

Grappig. De hele AOW-kwestie is nog zo ver van mijn bed dat ik me er niet echt druk om kan maken. Maar ja, ik heb natuurlijk makkelijk praten met een wereldbaan in een leuk museum met grootstedelijk uitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten