dinsdag 3 mei 2011

Terug in de kast


Een aantal blogs geleden kwam ik aarzelend uit de kast als digibeet.
Schokkend.
Ik verklaarde me echter meteen bereid om aan mijn geaardheid te werken. Daartoe zocht ik professionele steun bij enkele collega’s die zich verenigd hebben in een it-praatgroepje onder de bezielende leiding van Frans van Hamburg, onze zakelijk directeur annex wizzkid sr. Het mooie aan dit “it-clubje” - zoals het in de wandelgangen prozaïsch wordt genoemd – is dat de deelnemers elkaar ongegeneerd mogen bestuiven met digitale ideeën. Geheel vrijblijvend, maar vooral ook inspirerend. Zelfs voor een digibeet.
Dus nu ben ik ook van de club.
En het had resultaat. Zo kwamen Shaula Nuijts – mijn marketingcollega in het clubje – en ik op het idee om in het kader van Yin en Jan, onze China-tentoonstelling, twee digitale wandelroutes uit te zetten naar Katendrecht en het Oude Westen, de twee Chinatowns van Rotterdam. Heel hip allemaal.
Een digitale wandelroute?
Nu ja, een hybride variant eigenlijk. Analoge trottoirstickers wijzen nog ouderwets de weg, maar op de stickers zijn wel qr-codes geprint waarachter we extra informatie hebben verstopt. Die kun je dan weer oproepen door ze te scannen met behulp van een tagreader op je smartphone. Een voorbeeldje van zo’n qr-code uit de route ziet u hierboven. Scan ‘m maar eens.
Moraal van dit blog is natuurlijk dat de qr-codes bewijzen dat ik mijn analoge afwijking heb weten te onderdrukken. Ik zie mijn dwaling in ben weer helemaal bij.

U kunt nog tot 19 mei gebruik maken van de qr-wandelroutes. Voor notoire digibeten is bij de entreebalie ook papieren informatie beschikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten