vrijdag 3 september 2010

Soldatenbootje


“Hoe gaat het met u? Bent u nu aan ’t werk?”

Zo begint William Snijder (10) uit Alblasserdam zijn brief aan prinses Margriet. William is zojuist door Adjudant Geert van Doorn tot Doorn rondgeleid door de tentoonstelling over onze “maritieme prinses” en doet nu zijn best om Hare Koninklijke Hoogheid keurig aan te schrijven. Prinses Margriet is officieus recordhoudster schepen dopen, kennelijk heeft dat indruk gemaakt op William:

“(…) Ik heb een soldatenboot van rubber die je moet opblazen. Je moet er mee roeien maar ik kan heel goed roeien. Mijn rubberboot is niet gedoopt. Ik zou wel eens er bij willen zijn als u een boot doopt. Ik weet niet hoe ik het moet regelen.”

Aldus William die duidelijk hoopt de prinses een keertje in volle actie te mogen aanschouwen.

“Gods zegen toegewenst en de hartelijke groeten van William Snijder”, besluit hij gepast.

De afgelopen zomer hebben honderden kinderen dit soort brieven aan prinses Margriet geschreven. Aan mij de eer om de leukste eruit te pikken en op te sturen aan de prinses. Prinses Margriet heeft namelijk beloofd om een aantal brieven hoogst persoonlijk te beantwoorden. Die brief van William gaat in ieder geval op de bus. Wie weet is de prinses genegen Williams soldatenbootje te dopen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten